att heta per.

Per är ett kärt namn för mig och min vän Therese. Vi har lixom alltid funnit glädje då vi hör just "Per". Många persomner omkring oss brukar fråga sig vad som är just det roliga med det och var ifrån det har grundats.

Alltså. Min eller rättare sagt våran föredetta historialärare heter Per. En gullig och omtänksam kille som kan komma med så himlans roliga kommentarer, exempelvis när vi ställer en fråga så börjar han alltid med sin mening med ett tankefullt och undrande "åh" och ibland slutar han meningen med ett "så att säga". Detta är en av de saker som gjort att vi tycker det är så hemsk skrattuppbringande eftersom Per är hå hjärtligt söt.

Men vi använder oss inte av Per för att håna honom, utan vi använder oss av ett så klallat "tomt-per". Det har lixom ingen betydelse var vi ska sätta oss in i för mening uta det bara kommer passande till allt vi gör. Mitt och Thereses Per har grundats av läraren men används inte längre av kontakt med honom.

Så Therese Skytt, vad finns i ett land?
- PER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0