ett onödigt tänkande

Idag tog jag mig en tur till stadsbibloteket. Jag har inte varit där för att låna en bok på eget komando sedan jag var en "freshman" på lågstadiet. Fick en sådan där kick att bara läsa skallen av mig och valde då inte att köpa en bok som jag normalt vis brukar göra. Nej jag ville alltså gå till bibloteket, det är väll fullkomligt normalt att som sjuttonåring vilja låna böcker för att läsa på fritiden? Ja, eftersom jag försöker passa in som en normal tonåring i en liten flugstad så tänkter jag att reading är den nya "röka utanför rosa tjosken" grejen (det är så folk ser Åmål när man genomsveper staden för att åka någon annan stans. Detta har väl sin grund att det är det enda folk gör ute i den kalla okroberkvällen klockan sju..)

väl. Jag fick mig ett alldeles eget biblotekskort och två hyrda böcker med mig. En utav dem är "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så hima mycket", en roman skriven av Gunnar Ardelius. Jag har läst det tidigare och jag tycker om den även om den inehåller ynka 120 halvtomma sidor.
Handlar om Betty och Morris kärlek som är häpnadsveckande intressant skriven. Ardelius använder sig av den svårare stilen i sitt berättande. Kort och känslofyllt med både konstiga och mestadels underbara kärleksförklarelser. Ni mina vänner måste läsa den!
Den andra boken jag fick med mig hem var "Allt för min syster/My sisters Keeper" som är nertextad av Jodi Picoult. Jag har hört så väldans mycket om både boken och filmen. Men jag bestämde mig för att komma igenom boken innan jag ger mig in på filmen, vill inte bli besviken om boken är bättre och att jag tog den som nummer två i prioriteringen. Men, ni får se trailern på filmen. (den börjar lite segt.. Fast inledningen på boken är precis som Anna berättar i trailern)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0