fredagen den 12 mars

12 mars, redan? Tiden går aldeles för snabbt just nu känns det som. Hur som hällst känns det underbart med helg och jag har haf en riktigt bra fredag!
Var i skolan, då vi endast hade två lektioner, luch och föreläsning. En söt äldre snubbe från Holland föreläste om 2:a världskriget (vilket jag tycker om!!!) och hur han upplevt sina tre år som i princip slav/fånge åt Nazisterna. Eftersom han snackade men en tyskliknande brytning och rätt lågt så fick man anstränga sig extra mycket för att uppfatta vad han sa. Men det var i alla fall en gripande berättelse som får en själv att tänka på hur bra man har det själv, och han hoppades innerligt att ingen skulle få uppleva detta tragiska som den sinnessjuka Hitler skapade...

Nog om det.
När skolan var slut så drog jag hem och konverserade med min happi pappi. Efter ett par timmar så gick jag ner till stan i solskenet för att möta Ollebolle!
Vi köpte popcorn och sen drog vidare hem till henne. Kollade på "luftslottet som sprängdes" i typ fyra timmar, vi pausade typ hela tiden och spolade tillbaka, ändå så hann vi inte kolla klart innan vi gick ner till Ceylan för att käka kebabbrulle!
När vi sedan skulle tillbaka till Olle så hängde Hampus och Sebastian på. Vi kollade klart filmen och skrattade igenom massa roliga youtube klipp...
Isabelle kikade in den sista timman innan vi tog en taxi hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0