det bästa som kommer till putte i parken del 2

The Hives

Mina älsklingar, Howlin' Pelle, Nicholaus Arson, Viligante Carlstroem, Dr. Matt Destruction och Chris Dangerous. Detta band är jeg heeeelt klart mest exalterad till att se. Mitt favorit band. Världens bästa live band. Första gången jag hörde The Hives var jag 12 år och sedan dess har jag älskat dem. I sommar så ska jg få se mina idoler live. Fy sjutton vad nice det ska bli!
Snart kommer deras nya album!


"En gång i tidernas begynnelse var The Hives blott små spolingar i en småstad i Sverige. Vi tyckte att det roligaste som fanns var att se våra favoritband spela på en scen i en småstad nära oss. Vi blev ibland sura på band som slutade spela i småstäder nära oss. Dom kanske tänkte att det var mer spännande att spela ute i stora världen till exempel? Vi har under den här kalla vintern ägnat oss åt att skapa musik, trycka dit våra plågoandar och självkritik. Denna självkritik har lärt oss att:
Nej, vi gör i stort sätt allt rätt men en sak kunde vi hitta att kritisera. Vi löper kanske en risk att bli ett av dom här banden jag nämnde tidigare! Detta är vi skyldiga oss själva som spolingar att rätta till! Vi kommer därför rikta kanoner och gitarrhalsar mot Putte i parken i sommar." - The Hives

The Sounds

Örongodis.

Från debutskivan "Living in America" har The Sounds bara blivit större, vunnit Grammys, turnerat i USA, turnerat i Europe, turnerat överallt. Dem har varit förband åt The Strokes, spelat hos Jimmy Kimmel och David Letterman och turnerat med No Doubt. Med sin senaste skiva "Crossing The Rubicon" kommer garanterat The Sounds ge Putte en oförglömlig spelning.


Tomas Andersson Wij

En demo skickad till producenten Lars Halapi 1995 blev starten för en karriär där Andersson Wij byggt upp en allt större och alltmer hängiven publik.
Det stora genombrottet kom med albumet "Ett slag för dig" och den största publiken när han inledde melodifestivalens final i Globen med sin lugna version av Carolas schlagervinnare "Evighet".

Fyra gånger Grammis-nominerade Andersson Wij har dessutom fått pris som "Årets bäst klädde artist"...

Dessutom är han nu aktuell med en rykand färsk platta.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0