måste man bli vuxen?

Jag har funderat på min framtid de senaste dagarna. Vad kommer att hända med mig och vad kommer inte att hända att mig. Men jag har ett gäng önskedrömmar som förhoppningsvis någon gång kommer att slå in.

Mitt framtida önskeyrke är att prata i radio, alltså någon slags radiostation som folk faktiskt lyssnar på. Tänk er att bara sitta och snacka under dagarna och då man inte gör det, läsa och ta reda på saker inom median och vad som händer just då, saker som gör en allt mer allmänbildad och kunnig. Få höra personers historier och disskutera allt från politik till curling.

Min drömbostad är en tvåa på Lidingö, högt i tak och en rätt så gammal byggnad. Fint vitt kök men ett runt bord och udda stolar i olika former. Massa fina burkar och fina blommor. En fin ljuskrona i taket och rostfria stålvitvaror.
Sovrummet ska bestå av beiga väggar och en rund säng och en sänghimmel. Vita möbler och vita garniner. Mitt sängbord ska vara en samling av ELLE tidningar, som en stapel.
Vardagsrummet ska ha en vit soffa, fint träbord och andra snygga saker.

Mitt barn ska heta Melker och får inte komma för ens jag är 30. Han ska ha brunt lockigt hår och vara gyllenbrun året om. Spela innebandy och fotboll och vara extremt bortskämd.

Jag ska resa runt jorden.

Vilka drömmar jag har. Vissa kommer nog inte stämma så bra med min framtid men några önskningar kanske kommer att slå in... Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0