sommar

Jo jag lever, men inte framför datorn utan i solen. Just nu känns livet helt okej, nej det känns underbart.
So whot am i doing when i'm not bloging? Jo jag tänkte faktiskt få ner en uppdatering om helgen som varit (utan detaljer ochså snabbt som möjligt)!
Åh vad jag kommer sakna 9e!



Fredagen spenderade jag med sötaste Lina som jag inte sett sedan avslutningen. Vi cyklade ner till örnäs och badade, det var inte jätte varmt men det kändes skönt att få lite omväxling i det varma Sverige.
Lina åkte hem senare på kvällen och jag beestämde mig för att det skulle bli tidigt i sängs, hade en lång dag framför mig nästa dag.
Hela dagens så fick alla lyssna på min ljuva stämma då jag nynnade: barapapapa pa pa pa pa...osv.

Lördagen blev en lång och bra dag som startades med frukost vid 9 med Nina, Francisca, Emma och Tomas. Allihopa stack till stranden för att käka glass, sola, spela fotboll och njuta av vädret. Lyckad förmidag på stranden kan jag lova!
Killarna kom och hämtade mig på örnäs runt två och vi drog iväg till bengtsfors. Bilturen var varm, men vi svängde in och köpte dricka på något ställe vid högheden. Vi fick cola i glas, tyvärr.. Drack inte ens hälften innan vi fortsatte mot lilla B-fors. 
i B-fors så mötte vi upp Yxan och Peter vid B-fors lilla badplats. Vi var så taggade att äntligen få bada,men blev snabbt besvikna av att det var svin-kallt! Men i skulle vi kan jag lova! Killarna hoppade i direkt, jag och Yxan kom i tillslut.
Efter badet så lade sig alla för att sola på gräset (eftersom det inte fanns någon sandstrand). Det brände på axlarna,fick känslan av sommar, på riktigt. Awsome! Efter solandet var det pizza som gällde, för killarna, sallad för min del, Mumms.
Vi åkte hem på kvällen och stannade till på örnäs förett kvälls dopp (tredje gången det skulle badas). Snabbt i, snabbt upp, då var det klarrt! jag åkte hem, tog en dusch, härligt (!), bytte om, fönade håret sedan bar det iväg till Sara, där hon Alexandra och Antonia höll hus på Saras balkong. Jag var inte där länge utan blev hämtad för ett natt dopp på örnäs, kallt, kallt, kallt!

Söndagen, hmm va gjorde jag igår? Nej inget speciellt som jag kan skriva om direkt.

Måndag (idag) så har jag jobbat till ett då mamma kom till Nordsjö med ett kuvär till mig, från John Bauer gymnasiet. Som vissa av er läsare vet så vill jag bli journalist (min dröm är att jobba på aftonbladet), sådärför sökte jag och min vän Malin till IT-Media programmet i Karlstad... och vi kom in! Lycka säger jag bara!

Efter jobbet så mötte jag upp Sara, Yxan och Antonia i stan och vi drog till stranden direkt.
Åhgren, Daniel, David och Mattias joinade oss i plurret och på playan. Det var trevligt.
Senare åkte vi hem till Yxan och efter en stund till mig dit Hedlund, Peter och Herou kom.
De gick hem inte allt försent.


Nää nu ska jag läsa det nya upplaget av Café  med Zlatan på omslaget, för första gången kan jag säga att han ser stilig ut! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0