min helg

Hej där. Jag är sjukt dålig på uppdatering.
Jag fick dock in ett litet inlägg i torsdags och som ni förstog var middagen jätte bra! 
Har inte bloggat på hela helgen nu.  inte bra!

FREDAG - Skolavslutning/Grundenten
Dagen började med att mamma satt och lockade mitt hår typ i 1,5 timma medans jag samtidigt sminkade mig. Vi åkte till kyrkan vid c.a 08:10.
Sedan sjöng kören (vilket jag medvärkade i) några sånger och alla solister var jätte duktiga! Rektorerna höll sina tal och stipendier skulle delas ut. Johanna Hammarberg fick nästan alla stipendier, det var hon värd! Även vi kamratstödjare fick gå upp och fick en liten present. Pennor, oväntat eller? Nej inte alls! 

När hela avslutningen var avklarad så möttesman av blommor & presenter och gav blommor till sina nära kompisar, osv.
Tack mammi för den fina ringen jag fick! 

Vi tob även ett sista klasskort och tog farväl till klassen,
Jag kommer förvånansvärt att sakna 9e. Vi fick en liten sammanhållning den sista månaden faktiskt!
Det har varit tre händelserika och roliga år med er, så tack!

När avslutningen var slut så gick jag och fikade med snygg-lisa och söt-carro på XO. Det var trevligt och kul. Latten var wonderful, dock inte min muffin hahah.
Vi fikade i ca en halvtimme. Vi mötte min vän Oliver och hans kompisar Elias och Oskar, pratade med dom en liten stund innan vi fortsatte mot Lisas place. Små-pratade och skrattade i några timmar innan jag gick hem, det var nice.

Student
Jag, mamma, sara och marie åkte upp till säffle för att hänga blommor och gratta våran bardomskompis Tommy på hans student, GRATTIS!
Jag fick mig även köpt ett par snygga klackskor på kappahl (kommer en bild i framtiden) och ett armband till Malin som hade fyllt år! 

När vi kommit hem från Säffle så skyndade vi oss till karlberg för att hänga blommor på åmåls studenterna vi kände (Frida, Kim, Bull, Erica osv). Tyckte så synd om alla studenter som fick springa ut i regnet men dom var lika glada ändå, haha.

Efter karlberg så mötte jag upp snygg-lisa och söt-carro på stan för att kolla på när studenterna åkte på flaken sjungandes genom stan. Vi sjöng:  Vi har tagit grundenten , medans studenterna sjöng; vi har tagit studenten, vi kände oss små.

Efter det gick jag till Kim Forlund på studentfest.

Kväll/Natt
Efter allt firande av student osv. gick jag hem till Lisa igen. Vi gjorde oss iårdning inför kvällen utgång och gick hem till mig.
Efter ha varit hos mig i en timma så mötte vi upp killarna och gick vidage mot stan.
Orkar inte skriva något mera om kvällen förutom att regnet förstörde allt, men kvällen hade sina mysiga bitar.
Träffade på min barndomsvän Anna Utter, det var kul. Och jag fick äver en ny vän, Alexander från billingen, haha!

LÖRDAGEN...
.. spenderade jag med min kusin Frida. Vi var ute och gick, satt vid vattnet och lyssnade på musik.
Vi träffade även karin, malin, klara och karin och senare Oliver och co.
Efter ha pratat med dom så mötte vi Alice, Johanna och Noelia , dom var trevliga!

Jag och frida gick dock hem ganska tidigt och jag somnade i soffan med mobilen vid örat, stackars den jag pratade med som inte fick kontakt med den trötta Emma!

SÖNDAG (idag)
Vaknade i soffan först ca kl. 06:45 men somnade om och steg upp klockan elva.
Pratade med mamma och Frida och det var Hästholmen (en ö i vänern utanför säffle)  på G.
Vi kom dit runt ett tiden. Låg och solade i några timmar och attans vad färg jag fick, ni ska bara se brännan asså.

Vi äkte hem vid halv fem så att vi var i stan klockan 5. Då gick jag och Frida till örnäsvallen dår pojkallsvenskan (fotboll) väntade. Vi hade både tur med väder och seger. ifk vann med 2-1  mot skövde, Yaaaaay.

Jag och F åkte hem, skildavägar.
Jag började städa upp på rummet och damsög osv för att i morgon så kommer Amerikabesöket!
Jag har saknat Nina och Francisca så mycket, inte sett dom på ett år!

Sedan pratade jag med Alice och vi bestämde oss för att gå ut och gå.
Det var sjukt kul, man kan inte ha tråkit i Alice närhet haha.
Efter ha gått i en timma så satte vi oss på en bänk och pratade om, typ allt.
Plötsligt så märker vi att ett par glor på oss, och det kopplar verkeligen inte vem det är. 
- Tjena Emma. 
Jag hör direkt att det är Daniel. Det var första gången jag inte kände igen D, han hade rakat av sig håret, det såg skit snyggt ut! Jag  har känt D sedan jag är litenoch vi är som kusiner. Han är bäst!

Så nu ska jag gå i säng för jag har jobb framför mig i morgon, som jag faktiskt ser fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0